søndag den 26. juni 2011

SkælKarpe 7.463Kg

Her til aften satte jeg kursen mod den lokale Karpesø, for at afprøve en nyglig hjemmelavet hvidløgsboilie.
Jeg ankom til søen ca. kl 18:30, og jeg riggede hurtigt en stang til med den hjemelavet hvidløgs-boilie. På krogen satte jeg en lille PVA pose med hjemmelavet Stick-Mix, krebsdyr & lakse pellets og et par knuste hvidløgs-boilies.

Tacklet lå i den røde ring.
 Jeg kastede hele tacklet op langs et stort åkandebælte der lå ret foran mig. Herefter placerede jeg stangen i bidmelderen, og gav mig til at rigge den næste stang til.
Stang nr.2 skulle fiske med Amino Active boilies fra CCMoore.dk. Jeg nåede lige præcis at sætte stangen i bidmelderen, da stang nr.1 gav lyd fra sig.... 2 små bip, og så et ordentlig BIIIIIIIIIIIIIP! Jeg flåede stangen ud af holderen, og fisken pløjede ind i åkandebæltet. Og JA! - jeg må da indrømme at jeg var en smule nervøs for at miste fisken, men med et  jævnt hårt pres lykkedes det mig alligevel at få fisken til at svømme ud igen.


Efter en kort hektisk fight på ca. 5 minutter overgav den sig, og jeg kunne trække den ind over netkanten.
  " COME ON´ !!! " Glæden var stor, for jeg havde netop landet min første Karpe i denne sø. Og så enda på hjemmelavet foder ? Ja-så! - så er det svært at få armene ned!

Med lidt besvær lykkedes det at få et billede aligevel.
Jeg fik bragt fisken på afkrognings-måtten, og gjorde klar til vejning. Men Hr Fisk havde nu ikke lyst til at lege foto model.. Så undertegnet endte med at blive tæmmelig våd inden det med møje og besvær lykkedes det da at tage et par fotos.


Hr. Fisk blev genudsat, og svømmede stille tilbage til åkandebæltet hvor han kort forinden var blevet forstyret i sin søgen på mad.

Og forresten! Den vejede 7.463Kg

Ingen kommentarer:

Send en kommentar