mandag den 13. juni 2011

Morgentur uden de helt store...

Det blev så PinseSøndag og jeg luskede ud af huset kl. 03:20. Og det var næsten lyst da jeg susede ned mod søen. Som forventet var pladsen jeg havde udtænkt mig optaget af en anden, - ja faktisk var der en hel del mennesker ved søen idag, så  jeg infandt mig på en plads jeg ikke tidligere havde prøvet. Jeg valgte at fiske med Methodfeederen, da det tidligere har været en ganske undeholdne fiskemetode, og forenden af hairet befandt sig en af CCMoore´s nye Amino active boilies i 18mm...

Desværre gav det ingen Karper som egenligt var det primære mål. Men 2 små Brasen på ca 1,5 - 2,0 Kg faldt for Amino boilien, og sidst men ikke mindst syntes en mindre Gedde ( billedet nederest ) af kunne lide den orange farve. Jeg tog hjem kl 11 uden flere fisk på krogen.


Senere kl 19:00 kriblede det i fingrene for at prøve nogle af de store Rudskaller der også findes i søen, og med mindste mand som passager drønede vi atter mod søen.
Vi riggede til med flåd og majs, og smed tacklerne i suppen. Vi lokkede med majs og lidt hjemmebikset foder.
Der gik ca. en halv times tid før Rudskallerne infandt sig på pladsen. Faktisk drønede de rundt et stykke uden fra rækkevidde bag en hulens masse siv (Æv). Meen det lykekdes en gang imellem at liste en ud af vandet. Størrelsen varierede en del fra 100 - 500g men ingen af de helt store på omkring kiloet. det blev da også til en pæn Gråskalle. Vi smuttede igen kl 22:00.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar